water, inkt, shimmery white...nummer 1

Een van mijn favoriete technieken is watercolor. En deze week heb ik een a5 shimmery white papier behandeld met water en inkt. Omdat ik het wilde gebruiken voor kerstkaarten heb ik 3 groene inktpads gepakt : garden green, cucumber crush en wild wasabi. 


Door de inktpads op een craftsheet af te drukken en nat te maken met een Stampin'Spritzer, krijgt je Shimmery White een effect wat mij niet lukt met alleen een waterpenseel. 


zie hoe de kleuren in elkaar overvloeien

Met deze achtergrond heb ik 3 kerstkaarten gemaakt. Deze week de 1e in de serie met de stamp set Peaceful Pines

De tekst komt uit de Nederlandstalig stempelset Sentimenten en heb ik mbv Stampin'Emboss Powder White op de kaart gestempeld.



Het sneeuweffect op de takken heb ik aangebracht mbv chloor. Hierdoor bleek je de inktkleur en ontstaat er een "wit" sneeuweffect. Ik ben benieuwd wat jullie van deze techniek vinden.....
Volgende week de 2e kaart in deze serie met de Large Letters Framelits.

Gebruikte materialen:
Stempelset: Peaceful Pines, Sentimenten
Cardstock: Shimmery white, Garden Green
Inkt: Garden Green, Wild wasabi, Cucumber Crush, Archival Stampin'PAd Basic Black
Overige: Washi tape (retired), Embossing Buddy, Stampin'Emboss Powder White, VersaMark, Stampin'Spritzer


Groetjes Mandy



Reacties

Een reactie posten